Amikor az üzlet ügyfeleket fogad, akkor tranzakciókat bonyolít. Minél jobb az üzlet, annál hatékonyabban a tranzakció. Vannak mutatók, amiket követnek, amiken dolgoznak: átlag látogatás értéke, napi forgalom, visszatérő és új vendégek aránya, havi termékforgalom, haszonkulcsok, székkihasználtság, stb.
A legjobb szalonok vendégeket fogadnak.
A vendég mindig egy kicsit hazalátogat: egy hullámhosszon van a házigazdával. A látogatás mindig egy kicsit rituális. A jó vendég és a jó házigazda kifinomult rítusérzékkel rendelkezik. Jó beszélgetők, türelmesek és toleránsak mert tudják, hogy a látogatás egy öncélú folyamat: maga a látogatás élménye fontosabb, mint az eredmény - bár nyilván az sem elhanyagolható.
A legjobb, legtapasztaltabb, legodafigyelőbb fodrász is hibázik; a szalonba ennek ellenére visszatér a vendég, az üzlethelységbe nem megy vissza a kuncsaft (ugyan olyan szörnyű szó, mint az ügyfél).