HTML

Szalonképes kommunikáció

2013.11.04. 07:29 fodrászolló


Photo: Szalonképes kommunikáció

Kijött a felmérés: új szalonba menni stresszes élmény. A L'Oreál szerint 90%-ban az, Európa szerte. Oda pedig nem megyünk vissza, ahol stresszeltünk. Ha figyelembe  vesszük hogy egy (női) kliens durván 10M forintot költ egy élet során a hajára, nem kell sokat gondolkozni ahhoz, hogy lássuk: a besétáló kliens elvesztése ugyan úgy fáj a kasszának, mint egy meglévőé. 

Most hagyjuk az alapokat, hogy legyen tiszta a szalon, éles az olló, barátságos és profi a stáb. 

Néhány ötlet a kommunikációra:

1. Alakíts ki egy helyet a szalonban kimondottan a konzultációra. Nem jó ötlet bemosni a haját, leültetni a tükör elé és gyorsan lerendezni, hogy mit akar. Külön helyet, ahol nyugi van, kapkodás nincs. Ha beront egy nő, hogy neki rövid haj kell, ez nem elég információ. Miért kell neki rövid haj? Mert szétment a barátjával, és rapszódikusan gondolkodik. Nincs kizárva, hogy fél úton már sírni fog a székben. Síró nőket nem akarunk a székben! Megéri leülni és tea vagy kávé mellett, laptop előtt, képeket nézve beszélgetni: mi az ideális elképzelt haj? 

2. Kérdezz, kérdezz, kérdezz, és figyelj: mennyire bevállalós a vendég? Van-e szerepe a hajnak a munkájában (inkább egy hülye kérdés, mint egy fel nem tett kérdés)? Egy lépésben, vagy több lépésben érjük el az elképzelt abszolút ideális stílust? Stílusváltásról van szó, vagy csak arról, hogy unja a régit? Ha stílusváltásról, akkor ez más területeken mennyire érvényesül? Stb, stb.

3. Mondd el pontosan, de ha lehet mutasd meg képekkel, hogy mit fogsz csinálni. Ha kész a mű, ne azt kérdezd, hogy tetszik-e: tekintsd át kritikusan és kérdezz rá részletekre. Adj okot, hogy jöjjön vissza: ötleteket, kedvezményt, stb.
Kijött a felmérés: új szalonba menni stresszes élmény. A L'Oreál szerint 90%-ban az, Európa szerte. Oda pedig nem megyünk vissza, ahol stresszeltünk. Ha figyelembe vesszük hogy egy (női) kliens durván 10M forintot költ egy élet során a hajára, nem kell sokat gondolkozni ahhoz, hogy lássuk: a besétáló kliens elvesztése ugyan úgy fáj a kasszának, mint egy meglévőé.

Most hagyjuk az alapokat, hogy legyen tiszta a szalon, éles az olló, barátságos és profi a stáb.

Néhány ötlet a kommunikációra:

1. Alakíts ki egy helyet a szalonban kimondottan a konzultációra. Nem jó ötlet bemosni a haját, leültetni a tükör elé és gyorsan lerendezni, hogy mit akar. Külön helyet, ahol nyugi van, kapkodás nincs. Ha beront egy nő, hogy neki rövid haj kell, ez nem elég információ. Miért kell neki rövid haj? Mert szétment a barátjával, és rapszódikusan gondolkodik. Nincs kizárva, hogy fél úton már sírni fog a székben. Síró nőket nem akarunk a székben! Megéri leülni és tea vagy kávé mellett, laptop előtt, képeket nézve beszélgetni: mi az ideális elképzelt haj?

2. Kérdezz, kérdezz, kérdezz, és figyelj: mennyire bevállalós a vendég? Van-e szerepe a hajnak a munkájában (inkább egy hülye kérdés, mint egy fel nem tett kérdés)? Egy lépésben, vagy több lépésben érjük el az elképzelt abszolút ideális stílust? Stílusváltásról van szó, vagy csak arról, hogy unja a régit? Ha stílusváltásról, akkor ez más területeken mennyire érvényesül? Stb, stb.

3. Mondd el pontosan, de ha lehet mutasd meg képekkel, hogy mit fogsz csinálni.
 
4. Összefoglalás. Ha kész a mű, ne azt kérdezd, hogy tetszik-e: tekintsd át kritikusan a nézzük meg, hogy mi lett ahhoz képest, amit mondtam, hogy majd lesz elvet követve. Legyél kritikus!
 
 
Adj okot, hogy jöjjön vissza: ötleteket, esetleg javítást, kedvezményt, stb.

Szólj hozzá!

Címkék: fodrászat fodrászolló fodrásszalon szalon kommunikáció hogy tartsunk meg vendéget hogy szerezzünk vendéget vendég vesztés

A bejegyzés trackback címe:

https://fodraszollo.blog.hu/api/trackback/id/tr355613687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása